perjantaina, tammikuuta 14, 2005

Opintotuki

Hain vaihtoajaksi opintotukea, päätös tuli juuri. Ulkomailla opiskeleville annetaan korotettua asumislisää, mutta korotus nosti kokonaistukeani vain noin 9 euron verran. Aika avutonta.

Laskeskelin tuossa hieman enemmänkin näitä opintotukiasioita ja tulin siihen tulokseen, että minulla saattaa olla ongelma syksyllä. Peruutin helmi- ja maalikuun tuet, mutta nostan sitä koko kesän. Minulla on nyt 84 opintoviikkoa ja saan 8 lisää työharjoittelusta. Mikäli pääsen vielä (uusintatentissä) läpi Käyttöjärjestelmät, on minulla syyskuun alussa 1,5 opintoviikkoa liian vähän KELAn vaatimuksiin nähden. Mikäli en pääse tentistä läpi, on minulla 5,5 opintoviikkoa vajausta, mikä aiheuttaa jo sen, että joudun tekemään kirjallisen selvityksen siitä miten aion vajauksen täyttää.

Parhaassa tapauksessa siis minulla ei reissusta palatessani ole töitä, kaikki rahat ovat menneet ja KELA on lakkauttanut opintotukeni.. Mutta se on sitten sen ajan murhe se. :)