maanantaina, helmikuuta 21, 2005

Helsinki-Tokio-Helsinki

Päädyin ottamaan vaihtoehto A:n. Menopaluu Helsinki-Tokio-Helsinki, kokonaishinta 1003,27 euroa. Lähden Helsingistä keskiviikkona 29.3. klo 17:20 ja olen perillä 30.3. klo 8:55 (paikallista aikaa). Paluu tapahtuu 7.9.

B-vaihtoehdossa olisin jatkanut vielä samana päivänä Sapporoon, mutta minulla olisi siinäkin tapauksessa ollut pari päivää aikaa neppailla, sillä Kitamiinhan minun odotetaan saapuvan 1.4. alkaen. Ajattelin, että Tokiossa voisi olla enemmän nähtävää kuin Sapporossa.

Lisäksi tiedän, että Tokiosta pääsee Sapporoon alle 250 eurolla suuntaansa, myös lentäen. Ja vaikka minä en niitä lippuja onnistuisikaan saamaan, niin aina pääsen suurinpiirtein tuolla samalla hinnalla sitten ominkin voimin. Hinta nyt ei kuitenkaan ole tässä niinkään tarkaiseva tekijä, sillä maksaahan minun majoitus ja ruokakin Tokiossa jotain, puhumattakaan muista aiheutuvista kuluista, kuten matkoista lentokentältä majoitukseen ja takaisin jne.

Tärkein syy on varmaankin puhdas seikkailunhalu. Tahdon kai todistaa itselleni, että pystyn selviämään oikeassa suurkaupungissa lähes alkeellisella kielitaidolla. Ja miksipä en selviäisi, mielestäni minulla kuitenkin on yksinkertaiseen kommunikaatioon riittävä kielitaito (minkä lisäksi Tokion kokoisessa paikassa osataan myös englantia hieman eri tavalla kuin vaikkapa Kitamissa) ja tarpeeksi kokemusta mm. InterRail-matkustamisesta.

Nyt minulla on sitten menomatkalla pari päivää aikaa palloilla rauhassa Tokiossa ja etsiä miellyttävää tapaa jatkaa kohti Kitamia. Paluumatkallakin voin vaikka käydä kiertelemässä muualla Japanissa ennen kotiinpaluuta, sillä Tokioon pääsee kuitenkin muualtakin Japanista vähän helpommin kuin Sapporoon.

Sitten vain sopivaa hostellimajoitusta etsimään.

Kommentit:

03 maaliskuuta, 2005 11:54
Blogger Ainu sanoi...

Hokkaido. Japanissa on noin 15 000 ainua, useimmat pohjoisimmalla saarella. Että pidä silmät auki!! Jos pääset lähikontaktiin ainutyttöjen kanssa, niin älä ylläty jos ne puree. Ja varo niitä naisia, joille on tatuoitu viikset suun ympärille. Ne on varattuja!

 

Lähetä kommentti

<< Alkuun