sunnuntaina, elokuuta 14, 2005

Koivuhalolla takavasemmalta, osa 5

Lauantai-ilta, eikä minulla ollut mitään erityisiä suunnitelmia, joten lähdin leffaan. Leffan jälkeenkään ei ollut mitään erityisiä suunnitelmia, joten ostin oluen ja istuin Kitamin keskusaukiolle tarkkailemaan ihmisiä. Näin ensimmäistä kertaa Kitamin yöelämää kunnolla, yleensä olen mennyt suoraan baariin tai mihin rakennukseen nyt kulloinkin olen ollut menossa.

Näin kuinka miehet yrittivät iskeä naisia ja kuinka naiset yrittivät iskeä miehiä. Näin kuinka jotkut onnistuivat saamaan vastakkaisen sukupuolen edustajan mukaansa. Näin kuinka ystävät tapasivat toisiaan ja nauttivat illasta. Yllätyksekseni näin myös, kuinka jotkut istuskelivat jalkakäytävillä ja aukiolla. Olen tähän asti luullut, että sitä ei täällä tapahdu, ainakaan samassa mittakaavassa kuin Suomessa.

Kolmatta olutta juodessani tuli Shimizu-san ulos, huomasi minut ja kutsui mukaansa. Ja taas Suomi-poikaa vietiin. Kun hän oli kestinyt minua tarpeeksi, sain vapautuksen palveluksesta. Kävin kaupasta vielä yhden oluen ja törmäsin aukiolla nuorisojoukkoon. Siinä sitten istuinkin heidän seurassaan aamunsarastuksen yli ennen kuin lopulta piti polkea takaisin asuntolalle nukkumaan.

Yritin päästä krapulasta eroon nukkumalla neljään ja aika hyvin siinä onnistuinkin. Vähän tosin vielä kädet tärisevät. Kohta pitäisi mennä Julialle jonkinlaisiin pileisiin. Kutsussa sanottiin, että minun pitäisi olla paikalla ajoissa, että voidaan juoda vodkaa ennen kuin heikkopäiset japanilaiset saapuvat paikalle. En tiedä kykenenkö.

Kommentit:

14 elokuuta, 2005 21:55
Blogger Ainu sanoi...

Niinhän, ne taitaa sielläkin istuksia ja juopotella ulkosalla. Mikä on loppujen lopuksi kai ihan hyväksi ihmiselle. Tuo ulkoilma ja pari olutta myös.

The Island ei ole tullut vielä tänne asti (floppijuorut kyllä), mutta mainos oli kerrassaan karsee. Että en ihmettele, jos..

Harmi olis mennä katsoo huonoo leffaa vaan Scarlettin takia, mutta mietin sitä. Sehän on niin hot. Ewan on minusta menettänyt teränsä. Miksi se jätti brittileffat? Ehkä niitä ei vaan tehdä enää?

 
15 elokuuta, 2005 09:03
Blogger Ephief sanoi...

Minä en tiedä mistään floppijuoruista ja niistä tietäessänikin yrittäisin olla välittämättä. Elokuvia on kaikista paras katsoa silleen, että ei tiedä niistä etukäteen mitään. No, tässäpä nyt kerron kuitenkin oman mielipiteeni siitä, joten älkää lukeko pidemmälle.

Minä pidin kyllä elokuvasta, ei se tietenkään ole mikään maailman paras, juonen pystyi arvaamaan ennalta jne., mutta mielestäni tulevaisuuden kuvaus oli aika onnistunut, liikaa ei oltu muutettu.

Scarlett on tosiaan niin hot, että häntä mielellään katseli eikä se Ewankaan mikään riippakivi siinä ollut. Puhui jopa britti- eli skottimurrettakin. Oli mukava myös nähdä Steve Buscemi pitkästä aikaa.

Takaa-ajokohtaus oli näyttävä kun autot romuttui. Tärkeintä elokuvassa kuitenkin oli se, että se viihdytti minua onnistuneesti parin tunnin ajan.

 
15 elokuuta, 2005 10:28
Blogger Ainu sanoi...

Jep. Kiva kesäleffa siis.
Minä jätän aina lukematta sellaisten elokuvien arvostelut, jotka aion mennä katsomaan. Kaikki ovat usein niin ennalta-arvattavia, että jos haluaa saada mahdollisimman paljon irti, ei kannata.

 

Lähetä kommentti

<< Alkuun